De campagne van Obama weet het internet goed te gebruiken als campagnetool. Een paar weken geleden zag de The Life of Julia het levenslicht. Nu hebben ze een nieuwe website gelanceerd getitled Romney Economics. Het stelt de bezoeker in staat om door een tijdlijn van Romneys carrière te bladeren en hoe hij zich – in de ogen van de Obama-campagne – over de rug van gewone Amerikanen heeft verrijkt. De impact van zulke websites is gemakkelijk te onderschatten. Het feit is dat ze via sociale media veel en snel worden gedeeld. Hiermee hoopt Obama deze week de focus te verleggen naar Romneys verleden als zakenman, een onderwerp dat eerder aan bod kwam tijdens de Republikeinse voorverkiezingen. Om hun boodschap extra kracht bij te zetten, produceerde de campagne ook een heel lang online spotje (een kortere versie verschijnt op tv in sommige swing states). Zoals Obama hoopte, krijgt het spotje veel aandacht op internet. Maar een groot deel daarvan is kritisch. Uitgerekend vandaag heeft Obama namelijk een fundraiser met de grootste private equity fondsen. Klik op ‘lees verder’ om het spotje te bekijken en oordeel zelf.