WarRoom

Obama en Romney gaven tienduizenden dollars uit aan Apple producten

24-09-2012 13:18

Kijk jij ook zo uit naar de nieuwe iPhone? Als dat zo is, verkeer je in goed gezelschap. Zowel de Obama als Romney-campagne geeft heel veel geld uit aan Apple producten. Uit gegevens die zijn vrijgegeven door de Federal Election Commission blijkt dat de Obama-campagne voor $20.000 heeft gekocht aan Apple producten in de maand augustus. De Romney-campagne overtreft dat. Zij hebben zelfs $50.000 uitgegeven aan Apple.

Van Obama zelf wisten we al dat hij Apple fan was. Vorig jaar kreeg hij het nieuwe model van de iPad van Steve Jobs himself net voordat hij officieel uitkwam. “Steve Jobs actually gave it to me, a little bit early,zei de president.

Andere opmerkelijke uitgaven van de campagnes in augustus:

  • Romney gaf $3.923 uit aan “catering services” bij een brouwerij, Boston Beer Works.
  • Obama gaf $7.000 uit aan limousines.
  • Beide campagnes gaven veel uit aan ijs. Obama besteedde voor $360 bij een gespecialiseerde ijszaak in Ohio. Romney heeft zelfs een gehele ijszaak afgehuurd voor een paar uur. Dat kostte hem $5.790.
  • Ook fast food is populair. Romney gaf $ 313 uit bij Chick-fil-A, een keten die verwikkeld was in de nodige controverse die maand. De favoriete keten van Obama was Dunkin Donuts waar zijn campagne $204 uitgaf.

Victor Vlam is redacteur van de WarRoom en voerde in 2008 campagne voor zowel Barack Obama als John McCain.

Foto CC: MattsMacintosh