Dit is een bericht voor alle reclamemakers: bij de uitgang van de reclamewereld zijn afvalbakken geplaatst, waar u uzelf in kunt deponeren. Want deze twee belachelijk briljante campagne’s maken u namelijk compleet overbodig.
Kijk, dan ga je lekker: ‘Hoi, sorry dat ik stoor. Maar dat toneelstuk van ons, is dat eigenlijk mislukt? Mwah, valt reuze mee.’
Om je dan vervolgens helemaal over de streep te trekken: “Topvoorstelling!”. Aldus één (anonieme) bezoeker.
Dus: hup! ASAP naar Huissen. Project Huissen X, Y en Z. Alles.
26 februari lanceerden NRC Handelsblad, Folia en de eindbazen van de Europese Unie al een actie waarvan u allen denkt: getsiederrie, waarom ben ik daar niet opgekomen?
Zelfs een zwakzinnige peuter weet dat de Europese Unie een klein probleem heeft wat betreft haar reputatie. Je zou gerust kunnen stellen dat het een understatement is als je zegt dat het niet helemaal volgens rolletjes gaat, hoe-de-mensen-in-het-land-over-haar-denken-wise.
Dus is het tijd voor keiharde AKSIE!
Henk en Ingrid – en ondertussen ook Mohammed en Fatima – maken zich zorgen over hun bestaanszekerheid. Mocht er straks een Pool voor een tiende van het minimumloon diens banen pikken, dan kunnen ze altijd nog 250 euro winnen. Aan boekenbonnen, that is. Door een liefdesgedicht over de EU te schrijven.