Media

TMG snijdt verder in kosten

24-10-2014 08:05

Omdat de Telegraaf Media Groep (TMG) zijn resultaten in het derde kwartaal verder heeft zien verslechteren, gaat het bedrijf nog verder snijden in de kosten. Doordat zowel lezers als adverteerders zich steeds meer richten op internet, liepen de opbrengsten uit advertenties en de krantenverkoop verder terug.

De ingezette bezuinigingsoperatie heeft de achteruitgang niet kunnen compenseren, waardoor de kosten de komende tijd nog verder omlaag zullen moeten gaan.

TMG bracht vrijdag naar buiten dat het een omzet draaide van 121,5 miljoen euro over het derde kwartaal, wat 6,6 procent minder is dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebitda) zakte daarbij met 7,5 procent naar 9,8 miljoen euro.

Het nieuwe bestuur van het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf en Sky Radio is gestart met analyses van alle bedrijfsonderdelen. Volgens topman Geert-Jan van der Snoek blijkt daaruit dat er veel ruimte is voor verbetering. Daarbij is het volgens hem noodzakelijk om beter op de kosten te letten en goed te kijken naar de efficiëntie binnen het bedrijf.

Anp/TPO