“De reclame is niet enkel seksistisch, hij is ook nog racistisch. De donkere vrouw letterlijk als speeltuin voor de witte man. Gezien de geschiedenis waarin onze witte voorouders in de koloniën tot slaaf gemaakte Afrikaanse en Indonesische vrouwen (en mannen) verkrachtten en mishandelden, lijkt mij dit beeld totaal ongepast.
Omdat ik geen reclame wil maken voor het bedrijf, zal ik het voor nu even omschrijven als SS (de initialen van het merk). Daarnaast heb ik de fotoredactie gevraagd het beeld niet te reproduceren.
De copywriters en artdirectors in dienst van SS hebben vast handenwrijvend overlegd: ‘Hoe kunnen we die hysterische feminazi’s nu weer uit hun tent lokken? O ja, racisme is tegenwoordig ook zo’n dingetje! Bingo!’”
Inderdaad: BINGO! Je viral guerrilla marketing is pas geslaagd als Sunny Bergman er overheen heeft gekotst (op kosten van de belastingbetaler want Vpro = NPO). En inderdaad: hoe kunnen we die hysterische feminazi’s nu weer uit hun tent lokken? Gewoon zo dus! Werkt elke keer weer, waarvoor dank ook namens SS.
Daarnaast heb ik de fotoredactie gevraagd het beeld de beelden allemaal wel te reproduceren.
Nu weer terug naar de speeltuin. Mits ze klaar is met SS-shirts strijken natuurlijk.