Doneer aan TPO
 

Consumentenbond stuurt ‘boze brief’ naar Ryanair

Pak aan, Ryanair!

Door: , 13:52, 15 november 2018
Meester Jetten, meester Thijs Klein en meester Miko hebben weer op de rand van de bril staan druppelen, hebben spijt.

Pak aan, Ryanair!

De Consumentenbond heeft een boze brief gestuurd naar de leiding van luchtvaartmaatschappij Ryanair. In het schrijven wijst de consumentenorganisatie op de aanhoudende problemen bij de Ierse prijsvechter, waarvan reizigers veelal de dupe zijn.

De bond wijst op de vele vluchten dit jaar en vorig jaar die ofwel vertraagd ofwel geannuleerd werden door onenigheden tussen de leiding van Ryanair en het personeel. De prijsvechter weigert ook veel gedupeerde passagiers te compenseren, terwijl ze daar volgens Europese regels wel toe verplicht zijn. Bij de Consumentenbond en claimorganisatie EU Claim, waarmee de organisatie samenwerkt, wachten nog ruim 5000 claims op afhandeling.

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt bovendien dat Ryanair klanten met vragen laat bellen naar een duur 0900-nummer. De organisatie eist van Ryanair dat het consumentenrechten serieus neemt en zich klantvriendelijker gaat gedragen.

Anp

 
Tags:
 
 

Steun direct Redactie

Doe een rechtstreekse donatie aan deze auteur en blijf nieuwe bijdragen mogelijk maken:
(Dit stuurt je naar een betalingspagina)

BetaallinkOf doneer direct een bedrag via deze betaallink

Om administratieve redenen moet je donatie via het formulier minimaal 5 Euro zijn. Heb je vragen over TPO en donaties? Mail naar [email protected]. Bitcoins doneren? Kijk hier voor meer informatie. Of doe hier een donatie aan TPO via creditcard.

Advertentie

 
 
 

Inloggen TPO+

 
 
 
 
 

 

(Be)Spaarvarken

Vergelijk en steun direct TPO! Voor iedere aankoop krijgt TPO een vergoeding.

 

  True managed webspace