Doneer aan TPO
 

Neergang main stream televisiemedia zet door: tsunami van opzeggingen TV-abonnementen

De race naar de absolute bodem

Door: , 16:05, 10 januari 2019
Televisie anno 2019.

De race naar de absolute bodem

Ruim een op de twintig Nederlandse huishoudens heeft geen traditioneel tv-abonnement meer. Nog eens 7 procent denkt erover om in de komende twee jaar zijn tv-abonnement op te zeggen, zegt marktonderzoeker Telecompaper. Sinds begin vorig jaar is er een versnelling te zien in het aantal huishoudens zonder tv-abonnement.

Opvallend is volgens de onderzoekers dat twintigers al veel vaker geen traditioneel tv-abonnement hebben. Bij die leeftijdsgroep gaat het om ruim 10 procent van de huishoudens.

De neergang van het traditionele tv-abonnement hangt samen met de opkomst van streamingdiensten. Netflix en Videoland zijn daarvan de grootste. Ook videoplatform YouTube snoept kijkers af. Desondanks blijft live-tv de populairste manier om televisie te kijken. Dat is ook voor veel mensen de reden om hun tv-abonnement te behouden.

Van de diensten die via interactieve televisie worden aangeboden, is programma gemist de populairste. Ook het pauzeren van live tv en het opnemen van programma’s doen het goed.

Anp

Lees ook: televisie, wat is dat eigenlijk?

 
 
 

Steun direct Bert Brussen

Doe een rechtstreekse donatie aan deze auteur en blijf nieuwe bijdragen mogelijk maken:
(Dit stuurt je naar een betalingspagina)
Om administratieve redenen moet je donatie minimaal 5 Euro zijn. Heb je vragen over TPO en donaties? Mail naar [email protected]. Bitcoins doneren? Kijk hier voor meer informatie
 

Advertentie

 
 
 

Inloggen TPO+

 
 
 
 
 

 

(Be)Spaarvarken

Vergelijk en steun direct TPO! Voor iedere aankoop krijgt TPO een vergoeding.

 

  True managed webspace