BRIEFJE VAN JAN – Jaaroverzicht (2/5)

27-12-2021 09:31

Beste lezers,

Traditiegetrouw aan het eind van het jaar: het jaaroverzicht met de Top 25 van meest populaire ‘Briefjes van Jan’. Vandaag: de nummers 20 tot en met 16. Ofwel: van de sneuneuzen van de polysterfabriek tot de sukkel die Paul Brink een podium gaf.

20 – Aan de directie van Emma Matras (30 november)

Waarin een Duitse matrassenboer wordt ‘gefeliciteerd’ met een volgende stap in de cancel culture: de samenwerking opzeggen met een dochter die niet binnen enkele uren afstand neemt van een uitspraak van haar moeder. En ze beloond worden met extra werk.

Lees het Briefje hier.

19 – Aan Sigrid Kaag (9 juni)

Waarin Hare Hooghartigheid Sigrid Kaag erop wordt aangesproken dat ze met een belachelijke tweet Geert Wilders voor de bus vol koppensnellers, bomvestdragers en keelsnijders gooit, omdat hij iets ‘naars’ over de pers had durven zeggen.

Lees het Briefje hier.

18 – Aan Pieter Omtzigt (2 april)

Waarin met een van de weinige integere Tweede Kamerleden wordt teruggekeken op het ‘Hier scheiden onze wegen’-debat in de Tweede Kamer en het moment dat CDA-leider Wopke Hoekstra Omtzigt definitief offerde in ruil voor wat stoeltjes in Vak K.

Lees het Briefje hier.

17 – Aan de parlementaire pers (5 december)

Waarin aan de hand van de zaak van de veroordeelde Hofstadgroep-terrorist Soumaya Sahla wordt bewezen dat politieke partijen (de VVD voorop) en parlementair journalisten (die van De Telegraaf voorop) ronduit gecorrumpeerd zijn.

Lees het Briefje hier.

16 – Aan Humberto Tan (29 juli)

Waarin de gladste glibber van alle talkshowhosts de vraag krijgt waarom hij een podium geeft aan een vader die zijn wellicht door enkele jongens mishandelde dochter (Frédérique, weten jullie nog?) misbruikt in diens hang naar publieke aandacht. En waarom de criminele antecedenten van die vader worden verzwegen. (Iemand trouwens een idee waarom Frédérique en/of haar vader nergens een oudejaarsinterview gaven? Ik wel…)

Lees het Briefje hier.

PS. Cadeautje. Voor iedereen die niet kan wachten tot het half twee vanmiddag is.