KPN gaat bijna 13.000 klanten tegemoetkomen die bij het verlengen van hun abonnement voor vaste telefonie en internet ten onrechte een beloofde korting niet hebben gekregen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bekendgemaakt. De compensatie varieert van 60 euro voor een verlenging van één jaar tot 120 euro bij een tweejarige verlenging.
Redactie, TPO, 16 oktober 2025 – De gedupeerde klanten kregen eerder bij hun verlengingsaanbod een korting toegezegd, maar bij de daadwerkelijke betaling werd die korting, door een systeemfout bij KPN, niet toegepast. Het probleem speelde zich af tussen mei 2024 en mei 2025. Nadat klachten binnenkwamen via het consumentenloket van de ACM, drong de toezichthouder er bij KPN op aan de situatie te herstellen.
Actie door ACM leidt tot compensatie en aanpassing
KPN heeft klanten die het probleem niet zelf hadden opgemerkt actief per e-mail of brief benaderd en de compensaties uitgekeerd. De ACM zegt dat ze met deze aanpak wil zorgen dat bedrijven hun werkwijzen aanpassen en consumenten niet de dupe worden.
Bron: ANP