T-Mobile maakt jongeren gek

26-08-2010 23:30

Met enig enthousiasme twitterde het Webcare-account van T-Mobile vanmiddag dat er tijdens Lowlands, afgelopen weekend, 125 GB aan dataverkeer is geweest en er 600.000 sms’jes zijn verstuurd.

Dat is opvallend te noemen, omdat in de praktijk het netwerk chronisch ontoegankelijk was voor zowel data als telefonie. Sms’en was het grootste deel van de vrijdag en zaterdag onmogelijk, ondanks de belofte dat er meer masten geplaatst zouden worden die ‘gewoon goede dekking’ zouden bieden tijdens het festival in de Flevopolder. De tweet van T-Mobile Webcare werd derhalve met veel gehoon onthaald op Twitter.

Het weinig stabiele netwerk van T-Mobile zorgt sowieso voor onrust onder jongeren, meldt het Duitse bedrijf zelf in een persbericht. 28% van de jongeren voelt zich onrustig zonder mobiele telefoon. Zij hebben het gevoel van alles te missen (20%), aldus het telecombedrijf dat in 2009 een jaaromzet van 1,807 miljard had en daarop besloot om in 2010 geen enkele klant meer stabiele toegang tot het roze netwerk te bieden.

Volgens het persbericht van T-Mobile verliest ruim een derde van de Nederlanders de mobiele telefoon geen seconde uit het oog. Ongeveer een gelijk aantal checkt de telefoon elke vijf minuten op mogelijke berichten – je weet immers maar nooit of het toestel even signaal opgepikt heeft.

Voor jongeren staat de mobiele telefoon op de tweede plek van zaken die geen maand gemist kunnen worden en staat daarmee onder andere boven een andere, doorgaans eveneens niet permanent beschikbare dienst: seks.

Originele persbericht verkapte advertorial hier