Gezapige Hunkemöller past goed bij commerciële AIFW

01-02-2011 12:00

It’s a women’s world and we love it! – zo heette de show die Hunkemöller op de laatste dag van de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) toonde. Het lingeriemerk debuteerde vorig jaar en is als enige lingeriemerk toch wel de Victoria’s Secret van de AIFW. Met sterren als Bastiaan van Schaik en Victoria Koblenko front row zette het merk ook nu weer een bijzondere show neer, geïnspireerd op de jaren dertig en veertig. De show was niet in mindere mate bijzonder omdat alle modellen de catwalk betraden met – jawel – een knalroze pruik, compleet met kekke boblijn. Afzichtelijk, zeker in combinatie met de ziek ogende rode oogmake-up en de donkerrode lippen van de modellen. Wat is de achterliggende gedachte hierbij? Laten we de modellen zo lelijk mogelijk opmaken zodat de lingerie er mooi bij afsteekt? Bovendien waren de modellen duidelijk geïnstrueerd boos te kijken en zo’n een chagrijnige rotkop als mogelijk te trekken. Lees verder op Mode.DeJaap >>>