Social media: alleen voor modemeisjes

27-05-2011 14:00

Het relatief nieuwe maar vooral nog ietwat onbekende Fashiolista is een sociaal netwerk, maar dan alleen voor modemeisjes. Het platform is vorig jaar gelanceerd om virtueel je eigen stijl te ontwikkelen. Tof item gevonden op het internet? Met een Fashiolista-profiel kun je het item ‘loven.’ Na verloop van tijd en veel ge-‘love’ heb je een database van jouw eigen stijl op je profiel.

Het werkt heel simpel. Registreren hoeft niet eens meer: je kunt Fashiolista verbinden met Facebook. Daarna vul je gewoon keurig je profiel in. Er is naast de basisinformatie zoals als je geboortedatum en geslacht ook een mogelijkheid je blog en twitternaam in te vullen. Mooie kans voor schaamteloze zelfpromotie. Alles kan ook verbonden worden. Je nieuwste ‘finds’ kun je door middel van een automatische tweet de lucht insturen, en ook kun je alles doorlinken naar Facebook.

Op de website kun je verschillende zoektermen gebruiken om leuke bevindingen te doen. Zo kun je bijvoorbeeld ‘Topshop’ invoeren in de zoekfunctie. Daarna kun je via de ‘Narrow it down’-functie specifieker gaan zoeken op items. Vervolgens love je al met één muisklik. Handig is ook dat wanneer je een product aanklikt, je meteen door kunt klikken naar de winkel waar het verkocht wordt. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is op ‘bestel’ klikken.

Loven kan ook andersom. Via de button die je kunt downloaden kun je iets loven als je het op een webshop vindt. Die komt weer in het rijtje met je finds terecht. Een fijne, gebruiksvriendelijke webshop waar ieder modemeisje op terecht kan. Zonder al te veel kleren te hoeven kopen. Al wordt het wel verleidelijk met Fashiolista…