Business

De Purple Pants

26-10-2012 15:01

De “Purple Pants” zijn een begrip geworden, geen marketeer verwacht meer te worden overgeslagen in het wekelijkse overzicht van paarse broeken, klankschalen en aromatische bachbloesem-NLP. Dat de ‘paarse broeken’ er nu eenmaal baat bij hebben elkaar af en toe ongestoord te papegaaien heeft u eerder deze week al kunnen lezen. Toch blijkt er vooral ook veel ergernis over het lukrake gebruik van termen, of de ambiguïteit van begrippen waarvan wordt gedaan alsof er een eenduidige definitie van zou zijn. Wekelijks komen er bedankjes, tips en “Ja, zo is het!”‘s binnen bij de redactie.

De berichtenstroom is bijna een bevestiging van de eerder aangehaalde stelling: “men doet het omdat men er baat bij heeft”, paarsebroekerij is pure herkenning, maar eigenlijk spelen we geen van allen graag Bingo. Daarnaast heeft niemand zin in een hoop (SEO-)kwakzalvers, natuurlijk. De lijst met marketeers die in DM’s verklappen eigenlijk ook niets op te hebben met incrowdgeneuzel is lang; blijf dus gewoon lekker inzenden: u wordt gehoord! En wanneer u dan zelf ook een herfstende 4.0-samenlevingtweet gevonden hebt, aarzel dan niet: stuur ‘m in en wie weet ziet u uw linktip volgende week hier extragratis terug.

Wat voor pillen er allemaal geslikt worden op die parties


 Downloading Samenleving… at 30%


 En de kaarten liegen nooit!


 Er staan nog genoeg hashtags voor de deur


 U hoort het