Marketing

Alexander Clipping

13-05-2014 17:36

Vrijwel wekelijks zijn we getuige van de aanwezigheid van internetdeskundige Alexander Klöpping op de Nederlandse televisie. Met name als vaste gast bij  DWDD. Daar wijst hij ons gewone stervelingen op de vele en snelle ontwikkelingen in de digitale wereld. 

Ons begint het direct te duizelen wanneer hij spreekt over de ongelofelijke snelheid waarin onze gewone wereld verandert. Hierbij maakt hij ons regelmatig attent op allerlei start-ups van bevriende nerds die binnen een paar weken of maanden internetmiljonair zullen zijn met hun digitale ideeën en oplossingen. Of deze toepassingen ook allemaal iets voor de mensheid opleveren en u helpen in uw day-to-day life, blijft meestal in het midden.

Knipselkrant

Nu heeft hij zelf ook de handen uit de mouwen gestoken en  iets opgezet: een knipselkrant. Een site waarmee je alle kranten en tijdschriften kunt scannen op ‘leuke verhalen’. Die selecteer je dan, zodat je custom made het nieuws tot je krijgt. Dit alles in de niet aflatende behoefte om alles te weten en 24 uur per dag online te kunnen zijn.

Zo schetst Alex ons een prachtige wereld van te gekke kennis en nooit meer iets missen. Want oh wee, je zou naast de tweets van Lieke van Lexmond en de 60 miljoen meningen van tout Facebookend Nederland, maar iets over het hoofd hebben gezien. Fail!

Blendle voor advertenties

Vaste lezers van Hugo & Hugo vragen zich nu wellicht af: wat heeft dit in godsnaam met reclame, adverteerders of marketing te maken? Nou, (‘nou’ blijft toch wel het mooiste Nederlandse bruggetje) wij hebben in navolging van Alexander K. óók een online hitmachine bedacht. Speciaal voor alle adverteerders. Een Blendle voor advertenties alleen.

Adverteerders van Nederland opgelet! Uw boodschap verzandt! Uw boodschap wordt nauwelijks nog gelezen of gezien! Verkoop daarom, net als de kranten, slechts delen van uw boodschap!

Dat ene zinnetje uit een commercial (Hallo Jumbo!), die ene aanbieding (50MB internet!) of slechts dat ene zogenaamd grappige moment van uw viral. Combineer dit desnoods met andere adverteerders, zodat u kosten kunt besparen. De twitterende en digitale consumenten kunnen dan zelf bepalen wat ze leuk of goed vinden. Of ze het begrijpen of niet. Of ze iets met de boodschap willen of niet.

Hip & digital

Want luister, het gaat niet langer om ‘begrijpen’. Je moet gewoon hip & digital zijn, ook al begrijpt u als adverteerder verder geen hol van het internet. Just do it!

Thanks Alexander. You’re the master.

 

Hugo & Hugo (gefingeerde namem, echte namen bij redactie bekend) zullen regelmatig een van de vele hilarische luchtbelletjes uit de wereld van marketing & reclame doorprikken.