Tsunami aan klachten tegen rolstoelgigant Welzorg

06-06-2014 08:46

Gebrekkige service, lange wachttijden en ondeskundig personeel. Dit is een greep uit de regen van klachten die rolstoel- en scootmobielgigant Welzorg over zich heen krijgt, schrijft de Volkskrant. De dienstverlening aan de mindervaliden verslechtert als gevolg van bezuinigingen en fusies op de zorgmarkt.

Welzorg, met duizend man personeel en tientallen winkels en servicepunten, is één van de grootste spelers op de hulpmiddelenmarkt. Onlangs won het enkele gemeentelijke aanbestedingen voor levering van mobiliteitsdiensten aan mindervaliden. De beloofde kwaliteit van dienstverlening wordt echter niet geleverd. Dit leverde het afgelopen jaar grote aantallen klachten op van mindervaliden.

Directiesecretaris Michael van Nieuwkasteele van Welzorg erkent dat er problemen zijn. “Er gaat op dit moment te veel niet goed. We zitten in een reorganisatie en gemeenten hebben minder geld om zorg in te kopen. Het dieptepunt ligt achter ons, maar het vraagt een andere organisatie om tegen lagere kosten goede service te bieden.”