Nieuws

Blendle krantenoverzicht 26 augustus

26-08-2014 08:58

Dit zijn de beste artikelen uit de ochtendkranten:

nrc.next: Hoe gevaarlijk is oorlogsjournalistiek?
In 2014 zijn al meer dan 40 journalisten gedood in oorlogsgebieden. Is oorlogsjournalistiek de risico’s wel waard? NRC-correspondent Joeri Boom geeft antwoord. “Doorrijden betekent dat je beschoten zult worden. Vluchten door hard achteruit te rijden, ook. Blijven stilstaan eveneens. In zo’n situatie is een paniekaanval begrijpelijk, maar het zal dan wel je laatste zijn.”

de Volkskrant: De vrouw die haar terminaal zieke man achterliet en naar Hawaii trok
Lideweij Bosman deed haar verhaal al eens bij RTL Late Night en de reacties waren niet mals. “Eén vrouw schreef dat ze hoopte dat ik nooit kinderen zou krijgen, omdat ik niet voor mensen kon zorgen.” Nu, maanden later, krijgt ze mails van lotgenoten. “Dit moet bespreekbaar worden.”

BN De Stem: Kaalslag in de legale sekssector. Het bordeel is dood
“Ik ken vrouwen die hun werk doen op parkeerplaatsen en ’s avonds in de auto’s van wildvreemden stappen. Levensgevaarlijk. Of escortdames die een paar keer mailen met een volslagen onbekende om daarna af te spreken in een hotel. Ik vind het onvoorstelbaar eng. Nee, dan is een seksclub veiliger.”

AD: Slachtoffers doodsbang voor mooie Mandy
“Door haar durft mijn dochter niet meer naar school.” Ze is pas 18, fotomodel en ziet er onschuldig uit. Maar volgens haar slachtoffers heeft Mandy twee gezichten. “Iedereen valt voor dat gezichtje. Maar het meisje dat in de rechtszaal zit, is niet de Mandy die wij kennen.”

De Standaard: Huh?! De Duitse economie zit in een dip
De Duitse economie was een groeiwonder, met booming export en lage werkloosheid. Maar die tijd is nu voorbij, ook Duitsland heeft problemen. Vijf essentiële vragen over de krimpende economie bij onze oosterburen.

de Volkskrant: Amazon gaat concurrentie aan met Google
De beleggers in Amazon-aandelen worden ongeduldig: The Everything Store mag wel eens winst gaan maken. Steeds weer investeren, maar rendement levert het niet op. Nu wil Amazon de advertentiemarkt veroveren.

Arnoud van der Struijk | Redactie Blendle