Media & TV

Nieuw van Linda (hét merk): Linda.TV

26-10-2015 18:15

De makers van het blad LINDA. en de site LINDAnieuws.nl komen met een nieuw initiatief: LINDA.tv. Dit ‘video-on-demand-kanaal’ biedt dagelijks een overzicht van de leukste en meest bijzondere tv-fragmenten en internetfilmpjes. Het streven is om het grootste betaalde online kanaal te worden voor vrouwen in Nederland, zo werd maandag bekend bij de presentatie van de website en app in Amsterdam.

Wie weinig tijd voor de buis doorbrengt en niet elke avond het internet wil afstruinen, kan via LINDA.tv toch bij blijven. “Voor zover we weten is dit niet eerder in Nederland en daar buiten gedaan”, vertelde Linda de Mol, de vrouw achter LINDA., bij de lancering in een studio vol bekende Nederlanders. Ze zei te hopen dat ondanks dat het reguliere tv-kijken verandert, programma’s in de toekomst nog steeds bekeken worden, maar dan op een andere plek of moment.

Ze benadrukte dat het idee uit de koker komt van hoofdredacteur en creatief directeur Jildou van der Bijl. “We kijken steeds minder televisie, hebben het te druk of kiezen ervoor om andere dingen te doen”, zei zij. “Maar de volgende dag willen we wel mee kunnen praten bij het koffiezetapparaat of op het schoolplein.”

De website, waar je een abonnement voor moet hebben, biedt niet alleen filmpjes van internet of tv. Zo zijn er zo’n twintig speciaal voor het videokanaal gemaakte formats te zien. Bijvoorbeeld de serie ‘De mobiel van’, waarin een kijkje wordt genomen in de smartphone van BN’ers. De Mol bijt hiervoor zelf het spits af. Verder zijn er vlogs van Rossana Kluivert en Halina Reijn, geeft pornoster Bobbi Eden een cursus haken en is er een vragenrubriek met Martin Moreiro (Gooische Vrouwen).

Het vrouwentijdschrift LINDA., in 2003 opgericht rondom presentatrice en actrice Linda de Mol, bereikt maandelijks 1,1 miljoen lezers. De nieuwssite LINDAnieuws.nl die later volgde trekt elke maand 3,9 miljoen unieke bezoekers. LINDA.tv is volgens de makers een ,,belangrijke stap” verder te groeien als volwaardig mediamerk.

Een abonnement op het digitale kanaal is tot eind van dit jaar gratis. Daarna kost het 3,50 euro per maand.

Anp