Weten & Tech

Hoofd afdeling advertentieverkoop Twitter neemt ontslag

01-11-2022 18:27

Elon Musk
KLYONA / Shutterstock.com. Bewerkt door TPO

1 november (Reuters) – De reclamechef van Twitter, Sarah Personette, tweette op dinsdag dat ze haar functie vorige week had neergelegd, waardoor nog meer onzekerheid ontstond voor adverteerders die zich afvragen hoe het socialemediabedrijf zal veranderen onder Elon Musk.

Personette, die chief customer officer was, volgt andere leidinggevenden, waaronder voormalig Twitter Chief Executive Parag Agrawal en Chief Financial Officer Ned Segal, die Musk vorige week ontsloeg.

Personette reageerde niet onmiddellijk op een verzoek om commentaar.

Haar vertrek komt op het moment dat Musks team deze week in New York adverteerders gaat ontmoeten.

“Zoveel geweldige ideeën over hoe we de vreugde op het platform kunnen vergroten!” tweette Jason Calacanis, een angel investor en podcasthost, op maandag en zei dat Twitter “een zeer productieve dag” meeting had met marketeers en adverteerders.

Calacanis is één van verschillende Silicon Valley figuren die met Musk samenwerken om zich in te graven in zijn nieuwe aankoop. Hij en David Sacks, medeoprichter en partner bij risicokapitaalonderneming Craft Ventures, zijn verschenen op de interne bedrijvenlijst van Twitter, volgens een bron die de lijst heeft ingezien.

Een media-inkoper bij een groot reclamebureau heeft bevestigd dat er voor deze week een vergadering is gepland met het team van Musk.

Geruststellen van adverteerders

De vergaderingen zullen cruciaal zijn voor het geruststellen van adverteerders die zich afvragen of Musk het verbod op de voormalige Amerikaanse president Donald Trump zal terugdraaien en mogelijk zal leiden tot een nog grotere mate van verdeeldheid op het platform.

Deskundigen hebben al gemerkt dat hatelijke inhoud explosief is gestegen sinds Musk zijn overname van Twitter heeft afgerond.

Het gebruik van het n-woord is op Twitter met bijna 500% toegenomen, zei het Network Contagion Research Institute vrijdag, dat “cybersociale bedreigingen” identificeert.

Musk heeft ook geprobeerd adverteerders gerust te stellen. “Twitter’s inzet voor merkveiligheid is onveranderd,” tweette hij maandag.