Voor organisaties brengt de huidige situatie op de arbeidsmarkt een groot aantal uitdagingen met zich mee. Het kost steeds meer moeite en tijd om vacatures gevuld te krijgen, waarbij de concurrentie met andere werkgevers groot is. Werkzoekenden hebben de vacatures voor het uitzoeken momenteel, wat hun positie versterkt. Een van de manieren om je als organisatie te onderscheiden, is het gebruik van buitenreclame voor het werven van nieuwe kandidaten. Leg de focus hierbij niet uitsluitend op buitenreclame in Limburg, maar kies bijvoorbeeld ook voor buitenreclame Tilburg of Eindhoven. Zo bereik je een zo groot mogelijk publiek!
Bij de keuze voor buitenreclame kunnen verschillende soorten uitingen worden ingezet. Zo is onder meer lichtmastreclame populair; een vorm van buitenreclame, waarbij het reclamebord van een organisatie aan een lantaarnpaal bevestigd wordt. Een alternatief voor lichtmastreclame is de toepassing van rotondereclame. In dit geval sponsor je een rotonde, waarbij je voorziet in het groenonderhoud op de rotonde, in ruil voor een reclamebord. Wanneer automobilisten de rotonde naderen, kunnen zij het bord en daarmee de vacature van je organisatie haast niet missen. Daarnaast draag je bij aan het groen in de wijk; een maatschappelijke bijdrage. Een slimme vorm van marketing!
Een derde vorm van buitenreclame die in sommige steden aangeboden wordt: reclame onder stadsklokken. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt bij deze vorm van reclame een reclamebord onder een stadsklok aan de kant van de weg gemonteerd. Een klok zal al snel de aandacht van voorbijgangers trekken; men wil weten hoe laat het is.
Het gebruik van buitenreclame biedt een groot aantal voordelen voor organisaties. De voornaamste reden om hiervoor te kiezen is het feit, dat in korte tijd een grote groep potentiële kandidaten bereikt kan worden. Denk aan de drukste wegen in plaatsen als Maastricht, Sittard en Venlo. Hier rijden dagelijks honderden, zo niet duizenden mensen langs de lichtmasten aan de kant van de weg. Zou je online eenzelfde aantal potentiële kandidaten willen bereiken, dan lopen de kosten al snel hard op. Zie buitenreclame niet als een alternatief voor online marketing, of andersom. Het zijn aanvullingen op elkaar. Online marketing maakt het mogelijk advertenties te richten op een specifieke doelgroep; buitenreclame helpt je in korte tijd zoveel mogelijk mensen te bereiken tegen relatief lage kosten. Maakt jouw organisatie momenteel al gebruik van beide vormen van marketing?