De Myra: scheur die depressie weg

10-01-2013 15:01

U heeft ze weer zien liggen op het werk, of bent thuis nog dolenthousiast aan het scheuren op de wc: scheurkalenders! Grappen en grollen, hoor ik u denken, maar niets is minder waar. De top 3 van verkochte kalenders volgens bol.com brengt zowaar een nationale depressie in kaart. Met als thema in 2013: ‘gebrek aan zelluf nadenken’.

De Nummer 1 scheurkalender is *tromgeroffel* de Coachingskalender: ‘Houd je geest soepel met de Coachingskalender 2013. Probeer eens anders te denken over het dagelijks leven. Deze kalender helpt je erbij, door elke dag een nieuwe uitspraak te delen die je in beweging brengt.’

Ghandi helpt

Fantastisch. “Probeer eens anders te denken over het dagelijks leven.”
Ghandi helpt je daarbij, met meuk als ‘be the change you want to be in the world’, maar ook de medewerkers zelf hebben het op een denken gezet en komen met mindblowing catchy quotes als ‘wie tweet mag het zeggen’. Nou, die therapiesessies kun je cancellen, jouw coachmoment van de dag helpt je je ellendige leven wel weer door. Touw kan weer op zolder.

Zwaar verontrustend is de nummer 2. Dat is namelijk de Happinez – spirituele scheurkalender. ‘Voor uw dagelijkse moment van wijsheid en inspiratie.’ KOST GODVERDOMME 16 EURO. De doelgroep is daarmee – ironisch genoeg- officieel niet geschikt voor ook maar enige mate van intelligentie. Die groep is zwaar ongelukkig met hun mislukte kutleven, anders koop je niet iets wat kunstmatige blijheid zou moeten brengen, maar te dom om te snappen dat ze simpelweg te dom zijn om het te snappen. Snapte gij.

Biedt de nummer 3 dan perspectief? Lekkere wijven? Peter van Straaten?

Nee. Braintraining. ‘Activeer je hersenen’. Zucht. Misschien kan dat het motto worden van het nieuwe kabinet.