Column

Lieke van Lexmond geeft lessen marketing

30-01-2013 17:47

Verbazingwekkend. Ik was in de veronderstelling dat vrouwen óf mooi óf slim zijn. Lieke van Lexmond is het levende bewijs dat het tegendeel waar is. De actrice die onder meer schitterde in Goede Tijden, Slechte Tijden en aanschuift bij RTL Boulevard heeft niet alleen God ontdekt, maar snapt ook alles van marketing. Maar dan ook echt alles.

Je wilt weten hoe lekker Van Lexmond bezig is qua marketing om zichzelf in beeld te brengen en houden op media en platformen en al wat niet zodat mensen haar kennen, beluisteren en bekijken. Nou, stel je het volgende voor. En zie het als een goede les in PR.

Het Grote Twee Stappenplan Van Lieke Van Lexmond

Stap 1. Je gaat een klooster in. Om God te vinden. Voor een programma van de EO, getiteld Op Zoek naar God.

Stap 2. Je verkondigt in een interview met RTL dat je het heerlijk vindt dat je genoot van de anonimiteit in het klooster, bij al die gekke broeders en zusters die je niet kennen.

Stap 2 is briljant, maar kan uiteraard niet bestaan zonder een daaraan voorafgaande stap 1. Daarom was Van Lexmond ook zo pienter om stap 1 niet na stap 2 te laten komen. Daarvoor al petje af.

Hard to get

Stap 2 is om twee redenen een geweldig staaltje marketing. Ten eerste maak je duidelijk hoe relevant je bent als je aangeeft te genieten van onverwachte anonimiteit in een klooster. Het is vrij vertaald iets als: O MIJN GOD ER ZIJN DUS MENSEN DIE LIEKE VAN LEXMOND NIET KENNEN HOE BESTAAT HET?!?! IK BEN ZO RELEVANT EN BEKEND!

Daarbij is het verheerlijken van anonimiteit briljant misleidend. De grens tussen Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde presenteren en voor een camera springen tijdens de de 5-mei herdenking op de Dam is flinterdun, vergis je niet.

Van Lexmond lijkt zo weer hard to get. Daar houden wij van, vrouwen die zich niet opdringen. Ook al doe je mee aan Dancing With The Stars, je wilt die bekendheid helemaal niet. Nee joh, Van Lexmond is hard to get. RTL Boulevard gelooft het. 

Wat Lieke van Lexmond in dit interview doet, dat is het geven van een marketing college. Gratis nog wel. Schrijft u mee, lezer met BN’er-ambities?