Eind vorige week was het feest in de Amsterdamse wijk De Pijp. Modemeisjes en -jongens verzamelden zich in de Van Woustraat met maar een doel: de nieuwe campagne voor Puma social ‘here’s to the after hours athlete‘, die daar werd gelanceerd. Deze campagne draait om ‘casual sporten’, wat zoiets betekent als ‘alle sociale activiteiten die enigszins onder de noemen van sportieve activiteit kunnen worden geschaard’. Daaronder vallen ‘sporten’ als tafeltennis, darten, bowlen, poolen. Kortom alles wat je met een drankje in je hand kunt beoefenen. En natuurlijk met Puma sneakers aan je voeten.
Als er ergens goede sneakerfeestjes worden gehouden is dat wel bij SeventyFive: mekka der sneakerfreaks. Vandaar dat deze Amsterdamse gympenstore, overigens de eerste echte sneaker/fashionwinkel in nederland, voor deze lancering het decor vormde. Voor de gelegenheid was elk plankje en hoekje gevuld met Puma schoeisel. Oude collecties, samples en ook de nieuwste collectie die nu nog niet in de winkel liggen waren te bewonderen. Vedett verzorgde de drankjes en zorgde ervoor dat je een aandenken aan deze avond had in de vorm van een sleutelhanger met je foto.
En ook voor het oog was er voldoende te beleven, want een hip feestje staat nou eenmaal garant voor hippe bezoekers. En dat betekende: college jackets, chino’s, leren leggings… Vanzelfsprekend allemaal afgemaakt met een exclusief paar Puma’s aan de voeten. Het bleef nog lang onrustig in de Pijp.