Tesla Motors opent showroom & service center in Eindhoven

27-09-2011 13:00

Grappige woordkeus of een beetje onhandig? In het persbericht van Tesla over de de opening van een nieuwe Tesla Showroom in Eindhoven, spreekt de fabrikant van elektrische supercars over het ‘uitbreiden van haar retail footprint’. We moesten even grinniken om de onhandige woordkeus, want een bedrijf dat zich louter met milieuvriendelijke vervoersmiddelen bezig houdt, is doorgaans vooral bezig het verkleinen van (ecologische) footprints. Dat weerhoudt de electriciens er niet van om juichend de opening van het ‘grootste state-of-the-art service center  in Europa’ aan te kondigen. En waarom ook niet: het zijn goede tijden van auto’s die door alternatieve energie aangedreven worden.

Centrale ligging in grote markt
Met het openen van deze twee vestigingen wordt het marktaandeel van Tesla flink vergroot, een markt die de laatste jaren al zeer ontvankelijk is gebleken voor Tesla’s elektrische supercar, de Roadster. Mede vanwege dit feit heeft Tesla Motors haar Nederlandstalige website gelanceerd (aldus het persbericht, we konden ‘m online niet zo snel vinden en een link ontbrak).

Eindhoven is door Tesla gekozen vanwege de centrale ligging in één van de grootste markten van het merk: de Benelux telt ruim 100 Roadsters. De nieuwe vestigingen zullen niet alleen de Benelux bedienen, maar zullen ook een hub zijn van en naar Duitsland en Denemarken. Het service center is ruim opgezet en biedt plaats aan vijf bruggen, een volledige service- en reparatie-inrichting voor de batterij en andere gespecialiseerde EV-apparatuur. Hiermee is het service center vergelijkbaar met de state-of-the art service centers in Californië en Londen.

Service Rangers
Uit het persbericht: “Tesla’s groei is gebaseerd op service. Tesla heeft showrooms en service centers geopend op de meest toegankelijke plekken ter wereld, waar huidige en toekomstige klanten terecht kunnen. Daarnaast is Tesla bezig met het optimaliseren van het bestaande netwerk van Tesla showrooms en service centers door Europa om de ervaringen met klanten te kunnen blijven delen. Naast de toegankelijkheid van het service center in Eindhoven en andere service centers van Tesla, beschikt Tesla over een team van Mobiele Service Rangers. Deze Rangers staan ten alle tijden klaar om af te reizen naar de klant, alwaar zijn jaarlijkse inspecties uitvoeren, firmware updaten en andere services uitvoeren. Tesla’s innovatieve “house call” aanpak geeft de klant een bepaalde rust, waar de klant zich ook bevindt.”