Afgelopen zomer sloopte Top Gear ‘de elektrische auto’. Daar kregen ze gedonder mee, want de reportage zou niet helemaal eerlijk geweest zijn. De Britten verweten de autobouwers (in dit geval Peugeot en Nissan) een gebrekkige accuradius, wat niet helemaal bleek te kloppen. Maar het kwaad is al geschied natuurlijk. Opel geeft op een andere manier weerwoord: hun elektrische Ampera, een futuristisch uitziend model dat momenteel hard gepromoot wordt omdat hij binnenkort op de markt komt, krijgt een compleet oplaadservicepakket (Wordfeud dat maar eens!) mee dankzij een samenwerking met The New Motion.
[persbericht] De Ampera is de eerste elektrisch aangedreven gezinsauto met een grote actieradius (meer dan 500 kilometer), die daarmee alle comfort en gemak biedt om als eerste auto in een huishouden te worden ingezet. Hij verschijnt al eind dit jaar op de markt. In de aanloop naar deze marktintroductie maken Opel en The New Motion deze belangrijke pijler in het kader van stressvrij elektrisch rijden bekend.
Groen laden
De complete laadoplossing biedt de Ampera-rijder thuis, op kantoor en in openbare ruimte de mogelijkheid om te laden. Daarnaast krijgen Ampera klanten vóór de aflevering van de auto een gratis check van hun stroomvoorziening en worden subsidieaanvragen, nazorg, en een oplaadpas verzorgd. Bovendien kunnen berijders hun Ampera ook altijd ‘groen laden’; de eventuele overstap naar een groen stroomcontract of naar zonnepanelen op eigen dak wordt desgewenst – onafhankelijk van de energieleverancier – ook geregeld. The New Motion zal via de officiële Ampera-dealers en via leasemaatschappijen deze laadoplossing aanbieden; en zorgt er zo voor dat de klant ‘laadklaar’ is op het moment dat de auto wordt afgeleverd.
Daarnaast stimuleert The New Motion fleetmanagers en berijders om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, door onder andere het verzorgen van een gecombineerde benzine- en elektriciteitspas. Op basis van deze gegevens kunnen de berijder en fleetmanager het verbruik via een dashboard monitoren.
Landelijk dekkend netwerk
‘Een belangrijk doel van The New Motion is om een landelijk dekkend netwerk van oplaadmogelijkheden te realiseren; één van de zaken die cruciaal zijn voor de succesvolle introductie van duurzame mobiliteit. Als Ampera-rijder word je onderdeel van dit landelijke netwerk en we zullen je dan ook onder meer vragen waar je graag meer laadpunten gerealiseerd zou willen zien’, vertelt Ritsaart van Montfrans, oprichter en CEO van The New Motion. [/persbericht]
Klaar met Clarkson en interesse in een elektrische auto? Zie The New Motion voor meer informatie over de Opel Ampera.