De zesde generatie 3-serie van BMW is in aantocht. Met motoren voorzien van BMW’s TwinPower turbotechnologie. Meer precies, twin-scroll turbotechniek. BMW was in 1973 met de 2002 Turbo de eerste fabrikant van een sedan met een door uitlaatgassen opgepompte motor (170 pk). Nog een van gietijzer. Het legendarische M10 motorblok, waar baron Alex von Falkenhausen in 1959 adellijk de eerste lijnen van tekende. In 1961 begon het in 1499 cc met het leveren van 75 pk voor de toen nieuwe 1500 sedan. Versies tot 1990 cc hielden het in BMW 3 en 5 series uit tot in 1988. In dat jaar werden ze ook verboden. Althans, geblazen op het circuit achterin een F1. Daarin werden oude M10 blokken uiteindelijk tot bijna 1500 pk opgepompt. Wat iets te veel van het goede werd gevonden. Vreemd genoeg niet voor de oude blokken. Deze moesten juist bejaard zijn om in de Formule 1 mee te mogen doen.