Hebbon! Of je nou autoliefhebber bent of niet, iedereen kent de Volkswagen Kever en de T1. Beide auto’s waren super populair in de 50’s en 60’s. De T1 was eigenlijk na zijn introductie direct een bestseller. Van de T1 zijn er in het eerste jaar 8.059 gebouwd en het jaar daarop volgen er zo’n 100.00 bestellingen. Het is duidelijk: deze twee auto’s van VW hebben over de hele wereld miljoenen fans. Voor deze fans heeft VW een prachtige actie gestart: een virtuele titanenstrijd tussen de Kever en de T1. De auto die als eerste 20.000 stemmen krijgt wordt eenmalig geherintroduceerd als Volkswagen ‘Fanwagen’ met een aantal opvallende Facebook-features. Eén van de fans maakt zelfs kans om deze bijzondere ‘Fanwagen’ te winnen.
Eerste auto met 20.000 ‘likes’ wordt opnieuw uitgebracht
Om te bepalen welke van de twee auto’s dé Volkswagen-favoriet aller tijden is kun je stemmen op de speciale Facebook pagina die online is gezet. De auto die uiteindelijk wint zal compleet gerestaureerd worden en fans kunnen het gehele bouwproces online volgen. Zodra Volkswagen klaar is met het restauratie proces kan één fan de auto ook echt winnen. Zodra de 20.000 likes binnen zijn gaat er op de Facebook-pagina een grote klik teruglopen. Houd deze klok goed in de gaten, want zodra deze 00.00.00.00 aangeeft zal er een link gepost worden. Klik je het eerst op deze link, en vervolgens op ‘claim de Kever’ of ‘claim de T1’, dan ben je de gelukkiger winnaar!
Klassieker maar dan wel met features van deze tijd
De auto die uiteindelijk gekozen wordt krijgt enkele speciale social media features aan boord: de ‘Feed-O-Matic’ die de laatste updates van je Facebook nieuwsoverzicht uit het dashboard laat rollen en niet te vergeten de kentekenplaat die jou relatiestatus weergeeft. Handig voor de file flirter onder ons dus. Verder zal er een Polaroid camera aan boord zijn en de foto’s die daarmee gemaakt worden kunnen op het prikbord worden geprikt dat in de auto aanwezig zal zijn. Schakelen gebeurd met een Facebook ‘Vind-ik-leuk’-duim. De coolste feature is misschien nog wel dat alle namen van de fans -mensen die de auto op de Facebook-pagina ‘geliked’ hebben- terug te vinden zijn in het interieur.
Waar wacht je nog op? Ga naar die Facebook pagina en kop die VW binnen!