(1928 Isotta Fraschini Tipo 8ASS LeBaron)
Enzo Ferrari en Alfieri Maserati vonden het heerlijk klinken, gingen er in racen en deden inspiratie op in een Isotta Fraschini (spreek uit: fraskienie). Kijk er naar en ook al is er geen altaar in de buurt, je zegt toch ‘ja, ik wil’. Niet? Zeker in het geval van een Tipo 8. Elke Tipo 8 is ‘ja’, maar tegen een met de bovenin dubbelnokkende acht in lijn onder de kap wordt het zelfs ‘jáááh’. Daar draait voorin bijna zeveneneenhalve liter zaligheid zijdezacht. Natuurlijk zeg je ook geen ‘nee’ tegen een 1908 FE met een 1.3 liter bovenin nokkend kleintje vier van Cattaneo&Stefanini. Of iets groters van Cattaneo. Een OHC 17.2 liter 120 pk viercilinder zoals in de Tipo D-racer uit 1905. Mocht het ja-woord toch voor een Tipo 8 uitgesproken mogen worden, dan liefst een met zo’n lijf van Castagna. Ja?