Cult

Versace for H&M in Rotterdam: een rustige bedoening…

18-11-2011 10:00


Mijn wekker stond vanochtend om 06:15, zodat ik voordat ik naar mijn stage ging nog even langs de release van de Versace collectie kon glippen bij de H&M in de Rotterdamse koopgoot. Ik had er veel van verwacht, wat uiteindelijk toch wel een tikkeltje tegenviel. Misschien viel bij meer mensen de collectie toch niet zo in de smaak?

Opkomst Rotterdam bij de opening vrij laag
De rij in Rotterdam viel erg mee als je het vergelijkt met het feit dat mensen in Antwerpen voor de deur hebben geslapen om vooraan te kunnen staan en er in Amsterdam honderden mensen voor de deur van de populaire modeketen stonden. De rij was vrij lang, maar niet onverteerbaar. Ik gok dat er rond de honderd mensen stonden bij dit filiaal toen het haar deuren openden om 08:00.



Heel veel kiekjes leverde het event bovendien niet op. Bij de deur werd je gewaarschuwd door de beveiliging dat je op de tijd moest letten, en dat er absoluut geen foto’s gemaakt mochten worden. Toen de deuren eindelijk open gingen was het geen totale chaos zoals soms gewend zijn bij dit soort samenwerkingen (denk aan de tijd van Jimmy Choo en Viktor & Rolf): binnen in de winkel was nog een rij gemaakt waar je in mocht gaan staan. Die rij leidde je uiteindelijk naar de plek die was ingedeeld voor Versace. Strenge beveiligingsmannen lieten telkens maar drie of vier mensen &#8220los” in dat stukje; je mocht maar een aantal minuten rondkijken en je maat pakken. Bij de H&M in Amsterdam kregen de klanten een polsbandje wat ze 10 minuten gaf om te kunnen shoppen, deze heb ik in Rotterdam niet gezien.

Blije mensen in nog blijere printjes
Het personeel stond uitgedost in dezelfde Versace outfits (for the record: ook de mannen stonden in de felgekleurde tijgerprintjes) bij de kassa’s te wachten op de mensen die veel geld wilden spenderen aan de veelbesproken collectie. En die mensen waren er, armen vol met kleding. Al met al een hele rustige, keurig geregelde release. Mijn tip voor de H&M voor de volgende keer: laat mensen fotograferen. Gratis PR op zo veel mogelijk modeblogs kan nooit kwaad.