Medewerkers en studenten aan de Erasmus Universiteit zijn het over één ding volkomen eens: de kwaliteit van de catering is matig. Cateraar Albron ligt al geruime tijd onder vuur; vorig jaar nog startten studenten een “Occupy Albon” omdat de prijs-kwaliteitsverhouding van de maaltijden zwaar ondermaats zou zijn. Mede naar aanleiding van die protesten beloofde Albron beterschap en werd er een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Uit de resultaten die nu zijn gepubliceerd blijkt dat studenten de cateraar met een 4,6 waarderen, medewerkers geven zelfs maar een 4,4. Er valt dus nog een hoop te verbeteren aan het eten bij de EUR.
Prijzig
Studenten zijn eigenlijk niet bereid meer dan €3,50 voor hun lunch uit te geven. Slechts vijftien procent zou wel meer geld neer willen tellen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vooral de prijs een heikel punt is: de prijs-kwaliteitsverhouding is bijna iedereen die wel eens bij de de mensa eet een doorn in het oog. De nu gepubliceerde uitslagen zijn waarschijnlijk een pijnlijke slag voor de Albron, die al tijden worstelt met een slecht imago. De zeer slechte resultaten zullen de manier waarom studenten tegen de cateringservice aankijken niet veel goed doen, het enige lichtpuntje is wellicht dat er nog snelle verbeteringen mogelijk zouden moeten zijn. Extragratis lunchtip: broodje kaassouflé.
CC-Foto: ‘avlxyz‘