Nu de nieuwste werkgelegenheidscijfers de herverkiezingskansen van president Obama onder druk zetten, wordt het steeds duidelijker dat de staat van de economie bepalend zal worden voor de uitslag van de verkiezingen in november. Het adagium dat in 1992 door Bill Clinton al werd opgevoerd gaat nog altijd op: “It’s the economy, stupid!” Daarom staat het volgende evenement in de #VS2012-serie van Campagnebureau BKB vanavond volledig in het teken van de economie en als partner is de WarRoom er uiteraard bij. Afgelopen vrijdag won Niek B. al twee kaarten maar de liefhebber die naast het net viste kan ze gelukkig nog bestellen. En dat is de moeite waard want met een indrukwekkende line-up, waar onze eigen Victor Vlam onderdeel van uitmaakt, wordt het weer zeer de moeite waard!
Naast Victor Vlam zullen ook Russell Shorto (historicus en directeur John Adams instituut), Marike Stellinga (economieredacteur van de NRC), Guus Valk (VS correspondent van de NRC), Peter de Waard (economiecolumnist van de Volkskrant), Valentijn van Nieuwenhuijzen (hoofd strategie Investment Management ING), Jan-Kees Emmer (adjunct-hoofdredacteur van de Telegraaf) en campagne-experts Erik van Bruggen (BKB) en Kay van de Linde (Press Strategies) hun licht laten schijnen over de Amerikaanse economie en de electorale kansen van beide kandidaten. Dit alles onder leiding van Roderick Veelo (RTL Z). Het zijn altijd bijzonder geslaagde avonden in de Melkweg, waar liefhebbers van Amerikaanse verkiezingen bij elkaar komen en ook na de inzichten van de sprekers, meestal met een drankje in de hand, doorpraten over de laatste ontwikkelingen en vooruitzichten van het Amerikaanse politieke schouwtoneel. En absolute aanrader dus voor iedereen met interesse in de Amerikaanse politiek! Het begint om 20.00u, dus zorg dat je nu kaarten bestelt voor ze op zijn.