Bij Facebook houden ze niet van tieten. Misschien houden ze wel van tieten, maar niet van echte tieten. Getekende tieten daarentegen zijn wel okay. Maar echte tieten, nee, die niet. Stel je voor, echte tieten op Facebook. Straks plaatst iedereen foto’s van echte tieten. Dat kan toch niet! Echte tieten! Op Facebook! Hetzelfde geldt overigens ook voor andere kietelplekjes. Meer lezen over het omstreden tietenbeleid van Faceboobs, sorry Facebook, doet u hier.
2. Kanye West als eindbaas
Basketbalvedette Kobe Bryant heeft een nieuwe schoenenlijn bij zijn huismerk Nike. Uiteraard moet er de nodige ruchtbaarheid gegeven worden aan deze verse stapperscollectie. Voor de gelegenheid besloot Nike om een heuse korte film in elkaar te draaien, met Sin City regisseur Robert Rodriguez als de fictieve initiator. In de slicke shortflick kruist Kobe de degens met Hollywoodsterren als Mickey Rourke en George Clooney (of waren het nou Danny Trejo en Bruce Willis?) om uiteindelijk tegenover eindbaas Kanye West te belanden. Commerciëler komen korte films niet (naar verluidt kostte de marketingstunt Nike 3 miljoen dollar), maar zoals Robert Rodriguez het zegt: “Product placement gives us a bigger budget. Bigger budget, bigger explosions.” Met zoveel coolness kun je het gewoon niet oneens zijn.
3. Ontmoet de mensen van Walmart
De supermarkt is een prachtige plek om het menselijk ras en hun merkwaardigheden van dichtbij te observeren. Neem Ansje, gezellige meid, onbekend met het fenomeen sportschool, die met een haast angstaanjagend harde zwaai een groot aantal maxipakken ships haar winkelkarretje in werkt, terwijl haar man Ed, tenger, vettig haar en een dikke nicotinesnor, zich bij het tijdschriftenrek vermaakt met een Seventeen. Of Whitney in haar te wijde kindermaatje spijkerbroek, ingevallen wangen, die aandachtig de calorieënlijst van een pak crackers bestudeert. Ja mensen, de plaatselijke buurtsuup is als een dierentuin waar je ongegeneerd de psyche van de mens kunt doorgronden. Vrijgezel Wilma haar wekelijkse selectierondje bij de groenteafdeling al zien doen? Voor wie online bij de Appie zijn boodschappen doet, maar desondanks Ansje, Ed, Whitney of vrijgezel Wilma wil bekijken, kan op de Amerikaanse website People of Walmart zijn hart ophalen. Overigens niet tot tevredenheid van iedereen.
Justin Bieber kopt kogels
Waar vele mensen op het web al over gefantaseerd hebben komt nu eens een keer expliciet in beeld. Tijdens een gastrol in CSI Miami wordt koterster Justin Bieber door zeker vijf special ops volledig aan puin geschoten. Of één en ander goed is voor zijn kiddy imago kun je je afvragen, maar gezegd moet worden dat The Bieb overtuigend naar de grond gaat. Check die pang pang!
5. Sfeervol bloedbad door zombies
Zombies zijn toch wel de laatste dingen waar je aan denkt als je op vakantie gaat naar een tropisch eiland, dus laat je gewoon je kettingzaag en je shotgun thuis. Dat zonnebrand en een extra zwembroek je niet gaan redden van deze mensenvleesetende verschrikkingen, blijkt wel uit de trailer van het nieuwe Xbox-spel Dead Island. Je raadt het al, je ziet een bloedbad. Maar dan een zeer ‘sfeervol’ in beeld gebracht bloedbad zoals nrcnext blogger Peter Zantingh het omschrijft. De trailer van Dead Island is sterk beïnvloed door de korte romantische film Nuit Blanche van Arev Manoukian, die even sfeervol, maar minder bloederig is.
6. Berlusconi’s Ruby prijst een boekje aan
Cynische Italiaanse journalisten noemen het wel het meest aangeprezen doch minst gelezen boek van dit moment. Reclames voor ‘Het vrouwelijke labyrint’ van de Napolitaanse advocaat en oud-Europarlementariër voor Berlusconi, Alfonso Luigi Marra worden al maanden uitgezonden en Marra schaamt zich er niet voor om mee te liften met alle media-aandacht rondom de seksschandalen van premier Silvio Berlusconi. Zo vond hij de enige echte ‘Ruby Rubacuori’ bereid zijn boek aan te prijzen, uiteraard in niets minder dan haar ondergoed.