Uitgeverij Sanoma gaat samen met de Volkskrant een nieuwe glossy voor vrouwen in de overgang in de markt zetten. De maandelijkse glossy gaat Bloedeloos Zuur heten en zal vanaf mei 2013 in de schappen liggen. Dat maakte Sanoma zojuist bekend.
“Sinds het overweldigende success van de themabijlage ‘De Overgang’ in het Volkskrant-katern V hadden mijn vrindinnen bij Sanoma en ik echt zoiets van ‘dit is toppiejoppie dus hè!’”, laat Aaf Brandt Corstius, aankomend hoofdredacteur van Bloedeloos Zuur, telefonisch weten. “Er blijkt een enorme behoefte te zijn aan verhalen over vrouwen in de eeuwige slachtofferrol. De Volkskrant, Sanoma en ik willen dolgraag in dit dolkekke gat in de markt springen.”
Hoe Bloedeloos Zuur er exact uit gaat zien is nog niet bekend. Wel staat inmiddels vast dat Ingeborg Beugel een van de vaste columnisten zal worden.
“Toen Aaf mij tijdens een high tea vroeg wist ik gelijk dat ik dit niet kon laten liggen. Ik heb mijn hele werkende leven besteed aan jammeren over de slachtofferrol waar je in deze nare en gemene mannenmaatschappij als vrouw automatisch in terechtkomt. Van seksime door mannen in mijn stamkroeg, over lijken van zogenaamd seksueel hysterische Bijlmerkinderen via male chauvinist pigs op twitter naar het glazen plafond voor vrouwen aan tafel van babbelprogramma’s, het is allemaal gewoon zeg maar mijn ding.
“Ook de overgang is een dankbaar onderwerp voor hysterische huisvrouwtjes die het feit dat helemaal niemand met ze wil neuken doorgaans in de schoenen schuiven van de overgeseksualiseerde discriminerende samenleving oftewel de man.”
Voor de vormgeving en blaartrekkende advertentiefuikbijlages van Bloedeloos Zuur tekende de gehele redactie van het Volkskrant-katern V/Volkskrant Magazine. “Bloedeloosheid ligt ons na aan het hart. Als iemand verstand heeft van bloedeloze zure wijvenshit dan zijn wij het wel. Maar nu moet ik gaan want mijn favoriete musical begint”, aldus Chris Buur, hoofdredacteur van het Volkskrant-katern V.
Claudia de Breij was niet bereikbaar voor commentaar.