Topshop en Google kondigen een samenwerking aan. Zondag 17 februari zal er live op Google+ (google maar even wat dat is) een catwalk van de modeketen worden uitgezonden. Ook zal er een kijkje achter de schermen worden gegeven. Topshop noemt deze samenwerking de ‘toekomst van de fashion shows.’
Vorig seizoen zond Topshop ook al online een catwalk show uit. Met 2 miljoen kijkers in meer dan 100 landen bleek dit een overweldigend succes. Vergeet uitnodigingen. Maak thuis je favoriete cocktail en stel je eigen goodybag samen met bodylotions die nog achter in een la liggen. Bekijk de A-list sterren vanuit je luie stoel.
Dat Google+ een dergelijke promotie wel kan gebruiken is evident. Ondanks dat lijkt dit inderdaad een nieuwe stap in de modewereld: het brengt de burger weer iets dichter bij de politiek, zo gezegd. Zelfs de kloof tussen de eng dunne modellen en vrouwen die de kleding daadwerkelijk kopen wordt overbrugd: de topmodellen kun je volgen in video-dagboeken en je kunt vragen stellen aan designers. En je hoeft er niet eens make-up voor op te doen.
Bekijk hieronder de teaser van de samenwerking.