Elon Musk, de CEO van de Amerikaanse autofabrikant is boos. Een negatieve recensie van de New York Times kost zijn bedrijf meer dan 100 miljoen dollar. Dat zegt hij in gesprek met Bloomberg TV.
Musk beklaagt zich over een recensie van NYT-redacteur John Broder. De recensie zou vol staan met leugens over de nieuwe elektronische auto van Tesla.
De CEO van de autofabrikant is duidelijk op zijn teentjes getrapt door de negatieve recensie. Waar de autobaas eerder geen cijfers wilde geven laat hij nu zien dat de autojournalist onnodig rondjes zou hebben gereden over een parkeerplaats om de actieradius van de nieuwe elektronische auto negatief te beïnvloeden.
Broder: ‘het oplaadpunt was in het donker niet te vinden op de parkeerplaats.’
Onduidelijk is nog of het bij een ordinair stukje modder gooien blijft of dat Tesla de New York Times daadwerkelijk gaat aanklagen voor de recensie.
Tesla is niet bang voor een gang naar de rechter. De automaker spande eerder al een rechtszaak aan tegen de makers van TopGear omdat ze onjuiste informatie over de auto’s van Tesla verspreid zouden hebben.
Of Tesla daadwerkelijk voor 100 miljoen dollar de boot in gaat door een negatief stukje in de krant is maar zeer de vraag. De autofabrikant heeft volgens Quote een enorme wachtlijst voor de nieuwe elektrische auto.
De recensie lijkt de vraag naar de auto dus niet echt te hebben gedrukt.