Stel je voor: je bent een marketingmannetje en moet Intel verkopen. Niet zo sexy als de Playboy en niet zo lekker als Heineken. Dan bedenk je een zalige campagne vol met inspirerende filmpjes. Die jij nu gaat bekijken en waardoor je fotograaf wil worden
Hier begon het allemaal mee. Een uitnodiging van Intel. Zo eentje die zelfs Maarten van Rossem al het vermoeden zou geven dat het bestaan op aarde prachtig is.
En toen waren er plots allemaal filmpjes. Zoals deze. Van een bekende fotograaf. Spoiler alert: na het kijken van alle volgende filmpjes wil je ook fotograaf worden, kleding ontwerpen of rappen in het Javaans. En stop je maandag nog met je baan.
Of deze filmpjes, omdat er ook creatieve geesten buiten Amerika zijn.
En mijn favoriet, over Javaanse hiph-hop.
En dan de vraag die er toe doet: wat levert dit op? Zie onderstaand filmpje. In het kort: belachelijk veel airplay die niet in verhouding staat tot het gespendeerde budget. Freaking awesome. Feel good filmpjes werken.