Business

Ex Leontien koopt online brillen specialist

13-03-2013 15:17

EEN Media, het bedrijf van Georgios Petropoulos, neemt samen met twee andere partijen de online zonnebrillen specialist Eye-wear.nl over van de jonge ondernemer Bernd Damme (23).

EEN Media is uitgever van een tiental lifestyle websites en bereikt 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand. Petropoulos denkt met de sites een digitaal verkoopkanaal te kunnen bieden aan de overgenomen online zonnebrillenverkoper.

Sinners en Leontien

‘De markt vooruitzichten zijn goed, ondanks de crisis’, stelt Georgios Petropoulos, die eerder bekend werd als de uitbater van de Amsterdamse nachtclub The Sinners en als langjarige vriend van Leontien Ruiters, de huidige mevrouw Borsato. ‘Maar die investeringen in het nachtleven zijn wel voorbij’, laat hij weten aan deze site.

De koopsom wil hij niet bekendmaken, maar Damme zegt dat hij best een ‘paar jaar’ kan overleven, afhankelijk van zijn leefstijl.

Partners

Over de reden van verkoop, zegt Damme tegen The PostOnline: ‘We realiseerden ons dat we met Eyewear te maken zouden krijgen met lange termijn investeringen’. Bovendien wilde de entrepreneur al zijn aandacht besteden aan het nieuwe bedrijf f Pelliano, een luxe mannen merk.

De ondernemer kwam na een zoektocht uit bij Een Media, e-commerce-specialist Monobrands en opticiën Citylens.  Ze kochten met zijn driën het bedrijf.  De collectie van Eyewear.nl is uitgegroeid tot meer dan 43 merken zoals bijvoorbeeld Ray-Ban, Gucci, Tom Ford en het Nederlandse merk Sinner.