Vandaag in Dit moet je liken op Facebook: vier pagina’s die allemaal iets recenseren: de één frietjes stoofvlees, de ander eten in Amsterdam, weer een ander kebab en de laatste, uhhm… alles. En ze bespreken dit op een onnavolgbare, geestige manier.
Huh? Frietjes stoofvlees? Bestaat dat? Blijkbaar wel. Op deze pagina wordt verslag gedaan van een zoektocht naar patatjes stoofvlees.
Like ‘m vandaag nog en wees morgen hip. De pagina heeft nog maar 46 like’s. Terwijl het natuurlijk heel groot gaat worden, een pagina over frietjes stoofvlees. Net als het internet trouwens.
Een pareltje uit de krochten van de social media’s dus.
Alvar, Bart en Rory hebben een pagina waarop ze eetgelegenheden recenseren. In Amsterdam. Dus met een hippe, Amsterdamse naam: Tjappings. Tjappen betekent namelijk eten, dus is tjappings zoiets als etings. Of meer: the act of eten. Ofzo.
Kebab kent in Nederland maar één blog. Met een bijbehorende Facebook-pagina natuurlijk.
Waar het de oprichters om te doen is? “Deze blog is gemaakt voor en door mensen die graag een broodje kebab eten. Wij hebben een enorme voorliefde voor elk dier dat dood is en lekker smaakt.”
Dat lijkt me meer dan genoeg motivatie om een pagina over kebab te starten.
De recensiekoning. Inmiddels zo bekend, dat het niet lang meer duurt voor recensiekoning herkend wordt door Word als een bestaand woord en het in De Vandale terecht komt. Of in de andere volgorde, dat kan ook.
De recensiekoning recenseert alles. Alles? Ja. Alles: “En dan niet alles als in: ‘zowel boeken, cd’s, theater als films’, nee: ALLES.”
Meer dan aardig is de recensie van het brood van het Albert Heijn huismerk.