Binnenland

NS komen met geniaal plan om prestatie te verbeteren

29-03-2013 09:13

De Nederlandse Spoorwegen zijn er inmiddels aan gewend boetes te moeten betalen voor wanpresteren. Die wanprestaties worden onder andere gemeten door zogenaamde ‘klantoordelen’: de mening van de reiziger wordt meegewogen in de totaalprestatie. U zult begrijpen dat de prestatie van de NS volgens de reizigers doorgaans flink onder de maat is.

Deze zeurende klanten, die ook nog eens zomaar denken waar voor hun geld te moeten krijgen, is de NS nu helemaal zat.

WC Eend

Daarom zal de mening van de klant voortaan veel minder belangrijk zijn bij het beoordelen van de NS-totaalprestatie. Dit meldt RTL Nieuws.

Het grote probleem van u, de zeurende reiziger, is dat u veel te negatief bent. Terwijl, de NS is juist enorm tevreden met zichzelf! Uit onderzoek, uitgevoerd door de NS, blijkt juist dat de NS fantastisch is.

Eén klantoordeel

En omdat er maarliefst zeven verschillende klantoordelen worden meegewogen, is de kans groot dat de, volgens de NS zelf, fantastische prestaties negatief worden beoordeeld.

Daarom zal voortaan nog maar één klantoordeel worden meegewogen in plaats van zeven.

U zult zien: de prestatie van de NS zal met sprongen vooruit gaan. Vertragingen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dienstregelingbeperkende sneeuw zal ook verdwijnen als sneeuw voor de zon. Materieel zal nooit meer stuk gaan, er is altijd voldoende zitplaats en het ontbreekt nooit meer aan goede informatie.

Topidee van de NS dus.

Wij kunnen de NS alleen nog maar aanraden: schaf de klant helemaal af. Vervelende betalende lastpakken dat het zijn die maar niet begrijpen dat de NS gewoon een fantastisch bedrijf is.

Update: Staatssecretaris Mansveld heeft al laten weten niets te zien in het plan om de mening van de reiziger minder zwaar te laten meewegen in het oordeel over de NS.