Vanochtend vroeg kampte LinkedIn met bereikbaarheidsproblemen die te wijten zijn aan een fout met het DNS, het systeem dat er voor zorgt dat uw computer ook het juiste IP (en indirect daarmee de juiste webserver) bij een adres kan vinden. App.net’s Bryan Berg merkte het probleem op en waarschuwde gelijk voor het feit dat cookies onversleuteld doorgingen naar een ander domein waar het DNS nu naar verwees. De site had als gevolg van de problemen last van downtime, hetgeen ook de diensten -zoals de LinkedIn-deelknop op websites- bij derden beïnvloedde.
Our site is now recovering for some members. We determined it was a DNS issue, we're continuing to work on it. Thanks for your patience.
— LinkedIn (@LinkedIn) June 20, 2013
Verschillende gebruikers melden nog steeds problemen en de site lijkt in ieder geval niet altijd vlot te laden. Op Twitter liet LinkedIn weten te werken aan een oplossing voor het ‘DNS probleem’, onduidelijk is nog of er ergens een fout is gemaakt of dat er sprake is van een hack. Berg constateerde het probleem en waarschuwde direct voor de implicaties:
[..] and for the last hour or so, all of your traffic has been sent to a [different] network [..] And they don’t require SSL, so if you tried to visit, your browser sent your long-lived session cookies in plaintext.
Nog vorig jaar werden de systemen van de website zelf gehackt en moest LinkedIn toegeven dat er gebruikersdata, waaronder gehashte wachtwoorden, buit zou kunnen zijn gemaakt.