Politiek

Zo gaat politiek Amsterdam campagne voeren

24-10-2013 17:47

Onlangs publiceerden wij de campagnestrategie voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014 van de hoofdstedelijke PvdA. Omdat een uitgelekte strategie tegelijk een fijne vorm van gratis marketing is, mailden wij ook alle andere Amsterdamse gemeenteraadsfracties met de vraag of zij hun campagnestrategie met ons wilden delen. Zo krijgt elke partij evenveel gratis marketing op TPO (heel democratisch, want zo zijn wij) en hebben wij weer wat fijne content.

Hieronder leest u de reacties zoals deze per email tot ons kwamen:

 

GroenLinks:

“Wij gaan – nog intensiever dan de afgelopen tijd, met zoveel mogelijk mensen praten. Dat doen we via internet, via huis aan huis contacten, via andere bijeenkomsten. Om te laten zien dat wij onmisbaar zijn voor Amsterdam, hoe we problemen als werkeloosheid en luchtkwaliteit gaan oplossen en te horen wat Amsterdammers daarvan vinden.

“Ja, we zullen ook acties doen, om media en mensen te wijzen op problemen in de stad en op onze oplossingen.

“We zullen in woord en beeld laten zien welke ideeën wij hebben, wat voor ons een groen en sociaal Amsterdam is.”

Red Amsterdam:

“Die van ons is heel simpel. Je krijgt een waardebon als je op ons stemt. Verschilt per wijk voor welk bedrag en voor welke winkel. Noord is bijvoorbeeld 7,25 euro te besteden bij de Action en in Oud-Zuid is het 75 euro te besteden bij de groentejuwelier.

“Het enige wat je moet laten zien is een foto van je stemformulier, gemaakt in het stemhokje.

Easy does it.”

SP:

“De PvdA motiveert momenteel niet alleen haar eigen leden, maar de onze ook. Wij zullen deze campagne vooral laten zien hoe Amsterdam met mooie woorden de afbraak van Rutte/Asscher aanvult. Die feiten voeren voor ons de campagne. Daarmee gaan we langs deuren en kijken of we mensen in beweging krijgen.

“Kansen genoeg, aangezien steeds meer huurwoningen van ellende bijna uit elkaar vallen, thuiszorgorganisaties failliet gaan, mensen geen zorg krijgen en 1 op de 4 kids in Amsterdam opgroeit in armoede.”

VVD:

“Geachte dame/heer,

Dagelijks ontvangt de Amsterdamse VVD-gemeenteraadsfractie een grote hoeveelheid e-mails. Daarom is het helaas niet mogelijk om alle mails (tijdig) te beantwoorden. Wij hopen dat u daar begrip voor heeft. Wij lezen uw mail echter wel en zijn u ook erkentelijk voor de moeite die u neemt om ons te schrijven. Wij nemen uw ervaringen en gedachten graag mee bij de voorbereiding van standpunten en debatten. Het fractiebureau van VVD Amsterdam is op werkdagen ook telefonisch bereikbaar.”

Trots:

Delivery has failed to these recipients or distribution lists: [email protected]

The recipient’s e-mail address was not found in the recipient’s e-mail system. Microsoft Exchange will not try to redeliver this message for you. Please check the e-mail address and try resending this message, or provide the following diagnostic text to your system administrator.

 

 

 

Alle andere partijen hadden 24 uur na het emailen van een verzoek om het delen van de campagnestrategie nog geen reactie teruggestuurd. Van twee partijen bestond het contactadres uit een persoonlijk hotmailaccount.

Dit is verder geen stemadvies.