Opzij gaat in de verkoop. Feminisme is dood, Weekbladpers Groep houdt winteruitverkoop, Margriet van der Linden is weg als hoofdredacteur en tijdschriften zijn passé anyway. Vandaar. En omdat het blad in de verkoop staat wil ineens iedereen het hebben.
Onlangs maakte Geenstijl bekend dat zij de titel graag zouden kopen. Daarmee zou het blad in papieren vorm ophouden te bestaan maar online een geniale doorstart kunnen maken. Nog steeds voor vrouwen maar dan mét humor, tieten en kliktrekkers. Zoiets. Wij raden Annabel Nanninga aan als hoofdredacteur en Van Leeuwen als de nieuwe Frieda Pruim. Bindend advies.
Woensdag maakte ook de uitgever van de Groene Amsterdammer bekend dat hij aast op de Opzij. Volgens Teun Gauthier, de uitgever van de Groene in kwestie, “is er sprake van een nieuwe feministische onderstroom” en daarom denkt hij dat er nog voldoende interesse is voor het onderwerp feminisme.
Daarin zou Gauthier wel eens gelijk kunnen hebben. Veelpublicerende feministes als Asha ten Broeke, Linda Duits, Joyce Brekelmans of Sunny Bergman zijn tegenwoordig mateloos populair. Met name bij Amsterdams blank GroenLinks en D66-stemmend hoog opgeleid publiek. ‘Goed Volk’, volgens de marketeers van de Volkskrant.
‘Goed Volk’ leest niet alleen Volkskrant maar ook nrc.next, Das Magazin, de achterzijde van de VPRO-gids en De Groene Amsterdammer. Opzij lezen gaat dus in één moeite door. Verstand van de markt of gebrek aan visie kun je Gauthier niet ontzeggen.
Wie de nieuwe eigenaar ook moge worden, het merk Opzij is voorlopig nog niet dood. En neemt u gerust van ons aan dat zo’n merk tijdens de winteropruiming ook weer niet zo heel duur is. Voor de prijs van een beetje keuken kunt u de lege merkrechten zelf komen ophalen. Exclusief abonneebestand en redactie.
Voor interesse kunt u contact opnemen met Weekblad Persgroep. Wel snel zijn, want op = op.