Ebru Umar, columniste voor o.a. Libelle, Metro en Geenstijl, heeft het tijdschriftenmerk FAB overgenomen van Sanoma. De doorstart van FAB heeft alleen betrekking op het merk; er gaan geen voormalige Sanoma FAB medewerkers over. FAB verschijnt voorlopig online en gaat maandag 20 januari live.
Umar wil niet tegen ThePostOnline zeggen hoeveel euro met de deal gemoeid is:
“Ja dat is de vraag van de dag geloof ik. Boeit dat? Ik had ook een auto kunnen kopen. M’n huis kunnen verbouwen of een nieuwe keuken kunnen kopen. O…. wacht!”
FABMAGAZINE.nl is naar eigen zeggen een stijlvol en sprankelend platform voor 35+ vrouwen. “Sterke en slimme vrouwen vertellen over werk en lifestyle, relaties en vriendschap, politiek en maatschappij, fashion en beauty. Met interviews en dagelijkse updates.” Ook worden lezeressen via Facebook en Twitter actief aangespoord om eigen ervaringen op alle deelgebieden te delen en suggesties aan de redactie te doen voor artikelen en interviewkandidaten.
Vaste rubrieken worden ingevuld door Erik van Muiswinkel (boekbesprekingen), Xenia Kasper (thuis bij Xenia), Cisca Dresselhuys (eerste hulp bij problemen), Fleur Agema (columns), Richard Korver (juridische rubriek (ON)Recht), Humberto Tan (columnist van de maand) en Danny Ghosen (rubriek: In Holland).
Uitverkoop Sanoma; ongekende slachtpartij in de Nederlandse tijdschriftenwereld