“Wat een ontroerend verhaal! Wij zijn diep geraakt door het verlies van de tas van Mark Van der Velden en willen hem graag een nieuwe tas toesturen.”
De Efteling reageert via Omroep Brabant op een man, die na vier jaar trouwe dienst zijn plastic Eftelingtas heeft verloren. Hij krijgt een nieuwe.
“We hebben Eto’o, maar die is 32. Of 35, wie zal het zeggen?”
Chelsea-trainer José Mourinho laat zich in de Telegraaf weinig vleiend uit over de Kameroener Samuel Eto’o, nota bene zijn eigen speler.
“Ik maak kennis met premier Rutte, ga naar de koning en de koningin. In Sotsji wilden Nick en Simon met mij op de foto.”
Olympisch kampioen Jorrit Bergsma weet niet wat hem overkomt. Via ANP.
“Bezoeken van gevangen hoort zeker bij de kerk. Kijk maar in Matteus 25. En daarbij hoort ook het gezelschap houden van een gevangen die zijn straf heeft uitgezeten. Het is de taak van christenen om het op te nemen voor de verschoppelingen. We hebben het op zondag over vergeving en nieuwe kansen. Dat moet je niet alleen zeggen, je moet ook je bijdrage leveren aan de realisatie ervan.”
Ad Albas, voorzitter van de Raad van Kerken in Leiden, doet iets met christelijke naastenliefde in de praktijk en gaat met vrijwilligers Benno L. begeleiden. Geloof of geen geloof, iemand moet het doen. Knap staaltje ‘practice what you preach‘ dus. In het Nederlands Dagblad.
“Ik lees dat je geen basisjournalistiek wilt leren. Hoe wil je verder komen als je de basis mist? Denk huis zonder fundament. Auto zonder wielen. Giraf zonder poten. Sven zonder schaatsen. Maar ja, waar maak ik me druk om. Je bent 18. Dan moet je nog veel leren. Plat op je gezicht gaan. Uithuilen en doorgaan.”
Aldus ‘Marjan, schrijver en ondernemer, getrouwd met Thomas en moeder van Rozemarijn en Laura, actief D66-lid en woonachtig in Groningen’ via Twitter tegen @laurietreffers, onze medewerkster die geheel en al ‘zonder basis’ half journalistiek en hbo-Nederland over de zeik kreeg door een opinie-artikel. Makkelijker kun je als 18-jarige ‘zonder basis’ je punt niet maken. Leuker ook niet.
“Mijn droom is dat een klant tegen ons zegt: de manier waarop jullie mijn leven verrijken, gaat veel verder dan het product dat jullie mij bieden.”
Ene Mark Appel doet op Marketingfacts (duh…) een gooi naar “Paarse Broek van het jaar”.