Een geval van digitaal ‘hengelen’ werd gisteren hoopvol gesteund door de bank in kwestie zelf. Josien Wolthuizen vond op Utrecht Centraal de bankpas van een dame die ze helaas niet meer in kon halen. Snel zocht ze haar toevlucht op Twitter. Een leuke grappenmaker had haar echter ook in het vizier en probeerde voor ‘K van Wouden’ door te gaan, een poging die gesteund werd door de altijd ter wille zijnde webcare service van ING-bank.
Twitteraar ‘@BGTM7’ Twitterde dat hij zijn pas in Utrecht had laten vallen en ‘^Intan’ van ING Nederland probeerde hem direct in contact te brengen met ‘vinder’ Wolthuizen. Een vrij opmerkelijke actie waarbij de bank in feite openlijk een soort digitaal ‘hengelen’ naar een bankpas in de hand werkte.
@ingnl Beste Intan. Kijk nog even goed en vertel mij of je dan nog steeds denkt dat deze jongen de eigenaar van de pinpas is.
— Josien Wolthuizen (@wolthuizen) March 11, 2014
Identiteitsdiefstal, gefaciliteerd door uw eigen bank… Gelukkig is de pas inmiddels bij de rechtmatige eigenaar, dankzij een aantal behulpzame twitteraars en het feit dat Wolthuizen opmerkzamer was dan de bank in kwestie.