Een Britse kroeg gebruikte een foto van het decolleté van een barvrouw om een paar nieuwe biertjes te promoten. Al snel regende het klachten over de ‘seksistische’ reclame.
De Victoria Pub in Birmingham zette de foto van Lucy Wedge op Twitter en Facebook. Dat de rondborstige 21-jarige op het kiekje stond, was volgens assistent-manager Ian Cole puur toeval. “De persoon die op die dag achter de bar staat, gaat op de foto.” Er worden op deze manier wel vaker biertjes onder de aandacht gebracht.
Toch barstte een storm van kritiek los. De foto zou vulgair zijn en vrouwen tot lustobject reduceren. Cole is het daar niet mee eens. “Het kon net zo goed een man zijn. En toevallig droeg Lucy dat shirtje.” De kroeg besloot het plaatje wel te verwijderen en excuses te maken, om te voorkomen dat de situatie verder uit de hand zou lopen.
Lucy had er zelf trouwens totaal geen moeite mee dat een deel van haar voorgevel te zien was. Er was dan ook geen sprake van dwang. “Als mijn borsten eruit lagen, dan had ik de ophef wel gesnapt”, zegt de vrouw tegen Birmingham Mail. “Maar een beetje decolleté is toch geen probleem. Het was niet bedoeld om te provoceren.”
(BuzzO)