Meetables faciliteert vergaderplekken op unieke inspirerende locaties. Om de dienstverlening naar een nog hoger niveau te tillen, en meer onderscheidend te zijn, wil Jacintha Ruppert, eigenaresse van Meetables, haar klanten ook videoconferencing aan kunnen bieden. Op www.doorgaan.nl haalde dit project €8.782,- euro op.
Waarom is er gekozen voor crowdfunding, je had ook gewoon naar een bank kunnen gaan?
Jacintha Ruppert: “Bij ons ging het eigenlijk andersom. Ik liep al langer met het idee rond om ook videoconferencing aan te gaan bieden, maar het was toch een hele investering in die apparatuur en het was steeds niet urgent genoeg. ASR kwam op een van onze locaties vergaderen, en brainstormden daar over www.doorgaan.nl. Ik heb ze toen mijn case voorgelegd, en dat vonden ze een leuk idee, ook omdat het een B2B-case is. Dat was zo drempelverlagend dat ik meteen ben ingestapt.”
Wat waren voors en tegens van crowdfunding via www.doorgaan.nl?
“Ik zag en zie alleen maar ‘voors’, het was een win-win situatie.”
Waarom hebben partijen bijgedragen aan uw project?
“Ik gaf kortingen op vergaderarrangementen. Een goede klant van ons heeft al met al een groot deel van de crowdfunding voorzien. Het heeft me overigens ook een nieuwe klant opgeleverd.’
Wanneer dacht je: ik stop ermee. Wat was de aanleiding? En wat sleepte je erdoor?
“Ik heb geen enkel moment getwijfeld aan dat het zou lukken, als ik ergens in geloof dan ben ik daar heel vasthoudend in. De procedure liep ook heel prettig, professioneel en soepel.”
Gelukt! En hoe nu verder?
“Ik heb deze week al onderhandelingen met verschillende leveranciers van videoconferencing apparatuur en software. Het mooie is dat zij door de media aandacht mij zelf benaderd hebben omdat mijn klanten ook potentiele klanten voor hun zijn. Het betreft immers de top van het bedrijfsleven. Voor merken is het een mooie plek om vertegenwoordigd te zijn, een versterkend proces. Ik verwacht dat de videoconferencing binnen enkele maanden operationeel is.”
Meetables: 110% van 8.000 euro opgehaald