Deze artikelen móet u vanochtend gelezen hebben.
De Standaard: Het Witte Huis kom je niet zomaar in. Toch?
Opnieuw een schandaal voor de vroeger onaantastbaar gewaande Secret Service. De man die anderhalve week geleden het Witte Huis binnendrong, raakte verder dan de geheime dienst toegaf. En ‘s werelds beste beveiligers? Die stapelden fout op fout op fout. ‘Wie zwakheid uitstraalt, lokt aanvallen uit.’
Trouw: Je schoolleven lang in de brugklas
Geen vakken, geen lessen, geen roosters, geen cijfers: het klinkt als de droom van vele scholieren. In de Agora-groep in Roermond is het toch echt zo. ‘Wij zijn allemaal geconditioneerd: school, vrij, juf, meester, klas, kennis, Citotoets, het zit haast in ons DNA.’ Tijd voor een kijkje dus.
AD: Jordi van X-factor naar jihadistenkamp
De oer-Hollandse Jordi stond bekend als de sympathieke, blonde buurjongen met een passie voor muziek. Hij deed zelfs mee aan X-Factor. Maar dat veranderde toen hij verliefd werd op een meisje. Nu zit hij in de cel omdat hij in Syrië een terroristentraining zou hebben gevolgd. Het leven van ‘Jihad Jordi’.
Nederlands Dagblad: In Luik douchen meisjes met kleren aan
Bang om gefotografeerd of gefilmd te worden. Dat tieners elkaars lichaam vergelijken is van alle tijden, maar ze hebben nu een wapen: de smartphone. ‘Op school douchen in ondergoed maakt al enkele jaren opgang. Naaktheid tonen in een groep wordt meer als een probleem ervaren.’
nrc.next: Reclames fotoshoppen in videoclips. Dat is product placement 2.0
‘Adverteren voor de skip-generatie’ zo noemt Mirriad het. Het bedrijf plakt digitaal posters op blinde muren in videoclips, omdat iedereen toch die advertentie voorafgaand aan de clip skipt. Of AdBlock gebruikt. Daarom nu: sluikreclame in videoclips. ‘Dus zie je nu een poster van Grand Marnier in de video van Avicii, volgende week kan daar gewoon een ander merk hangen.’
TPO Magazine: Met Ronald de Boer naar Istanbul
Van Wes’ geblindeerde Limobus, via Pierre’s lievelingsrestaurant annex nachtclub naar Dirks skybox: met Ronald de Boer op stedentrip naar Istanbul. ‘Kijk, daarom wordt Turkije dus nooit wereldkampioen.’
nrc.next: Dit zijn de echte redenen waarom we overwerken
‘Het belangrijkste aan overwerken is dat het niet gebeurd is als anderen er niet van weten. Dus praat je er veel over. Ook ideaal: je hoeft er niet in de tuin te werken of een auto te wassen, er is altijd een volle koelkast, niemand klaagt over de gaten in je onderbroek en je kunt alles declareren.’
HUMO: Ons eten is nep
De maffia mengt zich in de handel van nepvoedsel. Gemalen baksteen wordt verkocht als cayennepeper, vossen- of rattenvlees als lamsbouten en antivries als wodka. ‘Alles wat we eten is na te maken. Alles.’
Psychologie Magazine: De 7 ergste sollicitatie-missers
Solliciteren op teenslippers, jezelf meer af- dan aanprijzen… sollicitanten maken heel wat basisfouten. Personeelschefs, sollicitatietrainers en assessmentspsychologen vertellen welke valkuilen je moet vermijden. En: hoe je je kansen wél vergroot.
Joris Bellwinkel | Redactie Blendle