AD: Teeven heeft zijn leven verwoest
Het gevaar bestaat dat hij Teeven thuis opzoekt. Hij heeft hem ook al eens bedreigd. Want Fred Teeven heeft het leven van Ruud compleet verwoest. De ooit zo succesvolle ondernemer is slachtoffer geworden van een persoonsverwisseling en is nu alles kwijt. Zijn bedrijf, zijn vrouw, zijn vertrouwen in de mensheid. ‘Ik haat Teeven tot op het bot.’
De Standaard: Verkrachter maakt dankbaar gebruik van Uber
UberPOP mag in Nederland niet langer chauffeurs zonder vergunning voor zich laten rijden, zo besloot de rechter gisteren. New Delhi bande het virtuele taxibedrijf Uber al eerder van de straten. Een jonge Indiase vrouw die via haar smartphone een taxi van het internationale bedrijf opriep, viel in slaap en werd even later op een verlaten plek wakker, waar de chauffeur haar verkrachtte.
de Volkskrant: Rood tot de dood
Hij wil zo graag het rode geluid uitdragen, maar dat gaat zo lastig in de huidige regeringscoalitie met de VVD. En dat is moeilijk voor Hans Spekman, voorzitter van de PvdA, een man die tot in elke vezel PvdA’er is: ‘Hans is trouw aan zijn familie, zoals hij ook trouw is aan zijn partij en aan de buurt.’
De Telegraaf: Meer en meer gasleidingen zijn lek
Voor de tweede keer binnen een jaar zitten er inwoners van Apeldoorn dagenlang zonder water en gas. En ze zijn lang niet de enige: vorig jaar waren er maar liefst 33 procent meer gaslekken dan in de periode 2008-2012. Hoe kan dat?
de Volkskrant: ‘Tsja, het is geen boek dat mensen elkaar snel met Kerst cadeau zullen doen’
Het is een van de deprimerendste boeken die recentelijk zijn verschenen, een waarvan de inhoud alleen gedoseerd kan worden gelezen. Maar dat maakt het boek ook des te bijzonder. Grafisch ontwerper Richard Sluijs maakte een boek met rouwadvertenties. Maar met alleen mensen die, geraakt door de economische crisis, zelfmoord pleegden.
nrc.next: Vergeet Silicon Valley. Start toch eens lekker in de polder!
Nederland deed al veel moeite om start-ups binnen te halen. En gisteren werd bekend dat Neelie Kroes ambassadeur voor start-ups wordt. Maar waarom al die moeite? Levert het ook wat op? En waarom gaan uiteindelijk toch veel start-ups naar Amerika? Dit zijn de zeven vragen van nrc.next.
Joris Bellwinkel | Redactie Blendle