Regio

Meisje van de Slijterij niet blij met Meisjes van de Slijterij

09-12-2014 13:23

Petra de Boevere is op zijn zachtst gezegd not amused met een initiatief in Haps dat een merknaam hanteert die zij zelf al geregistreerd heeft als handelsmerk: Meisjes van de Slijterij. (De winkel gebruikt een extra ‘s’) De drankwinkel in Haps onderging een totale metamorfose en kreeg van een marketingbureau de nieuwe naam aangereikt.

De Boevere zegt al elf jaar bezig te zijn de naam groot te maken en beschouwt deze als een ‘personal brand’. Het ‘Meisje van de Slijterij’ van De Boevere is vastgelegd als handelsmerk in de Benelux.

Gerechtelijke stappen

Het handelsmerk is niet alleen vastgelegd, slijter de Boevere vergaarde ook bekendheid als “Meisje van de Slijterij” door columns in vakbladen en daarna op het Nederlandstalige Twitter (Als @slijterijmeisje) en kwam later ook met een boek, Meisje van de Slijterij. Ze heeft de drankhandel verzocht binnen een week alle uitingen met de naam te verwijderen en zegt anders gerechtelijke stappen te ondernemen.

Een eerdere zaak leverde haar naar eigen zeggen 50.000 gulden op. Destijds ging het om een handelsnaam in dezelfde branche met één letter verschil: