Nieuws

Blendle krantenoverzicht 14 januari

14-01-2015 08:51

Trouw: Boko Haram? In Nigeria zelf halen velen de schouders op
Vrij snel na de aanslagen in Parijs begon de kritiek: is het niet wat veel aandacht voor zeventien doden, terwijl in Nigeria ongemerkt honderden mensen zijn afgeslacht door Boko Haram. Maar ook in Nigeria zelf lijkt het de meeste mensen te ontgaan en wordt vooral de slogan #JesuisCharlie gebruikt.  ‘Als wij niet verontwaardigd zijn, wie dan wel?’

de Volkskrant: Nieuwe cover Charlie Hebdo: wie vergeeft wie?
Mohammed houdt een bordje met de tekst ‘Je suis Charlie’ omhoog. Alles is vergeven, staat daarboven. Het is de eerste cover van Charlie Hebdo na de aanslag van vorige week. Wat vinden deskundigen van deze cover? ‘Is het Charlie die Mohammed vergeeft? Of vergeeft Charlie de daders? Of vergeeft Mohammed de daders?’

AD: Deze burgemeester sliep in vijf jaar maar vier nachten in zijn gemeente
Een burgemeester is per wet verplicht om zich te vestigen in zijn gemeente. Maar burgemeester Frank Koen van Capelle aan den IJssel slaapt liever bij zijn vrouw in Lexmond. En dus begon hij met dit toneelstukje. Het duurt nu al vier jaar.

kranten1401

nrc.next: Gezond op het werk, dat gaat zo
Bedrijven willen graag gezonde werknemers (een zieke werknemer kost zo’n 250 euro per dag), en daar verdienen adviesbureaus dan weer aan. nrc.next ging op spreekuur en deed verslag.

De Gelderlander: ‘Twintig miljoen passagiers op Schiphol? Dat doen wij moeiteloos’
De KLM opkopen? “Die zijn mij te klein”, zegt Michael O’Leary, topman van Ryanair in dit interview. Verder: Easyjet is geen concurrent, die is veel te duur. Oh en: worden tickets door de lage olieprijs goedkoper?

Trouw: Dit is de nieuwe leider van de PvdA
De Partij van de Arbeid verkeert in zwaar weer. De partij krijgt het kabinetsbeleid maar lastig uitgelegd en staat er beroerd voor in de peilingen. Toch is de situatie minder ernstig dan het lijkt. In de nasleep van de aanslagen in Parijs is een nieuwe, aansprekende leider opgestaan: Ahmed Aboutaleb.

de Volkskrant: Humor, een hondje en kinderen doen het bijna altijd goed
De Gouden Loeki’s worden vanavond weer uitgereikt. Wat maakt een reclame nou tot een winnend spotje? de Volkskrant onderzocht de winnaars van de afgelopen jaren en kwam zo tot een succesformule: met deze elementen is een Gouden Loeki binnen handbereik.

Joris Bellwinkel | Redactie Blendle